Bu Blogda Ara

31 Ocak 2010 Pazar

Fildişi Sahili ile alakalı bir kaç ufak bilgi;

Resmi Bilgiler

     Yukarıdaki linkten resmi bilgilere ulaşabilirsiniz. Ben size buradaki bazı gerçeklerle ilgili yazmak istiyorum.  Tabi bu bilgilerinde bir kısmı nacizane benim yorumum olacaktır.

     Ülke şu anda Cumhuriyetle yönetilmekte ama başta ki  Laurent Gbagbo sıkı yönetimle gelmiş bir kişi. Ülkede şu anda bir seçim sıkıntısı var. Bütün koalisyon güçleri baştaki Gbagbo ya karşı birleşmiş durumda. Kötü yönetimden sıkılan halkın büyük bir bölümü de bu yönetimin artık gitmesini istiyor. Seçim bir kaç senedir erteleniyor ama yakında yapılması gerekli, artık kimsenin sabrı kalmadı. Dışarıdan gelen baskılara karşı Gbagbo her ne kadar bazı sert çıkışlar yapsada onların isteklerinin dışında bir şey yapması pek mümkün görünmüyor.  Seçim olduğu zaman şu anki tedirginlikte gidecektir. Ekonomik kriz burada da kendini hissettiriyor. Bunu seçimin olması büyük ölçüde bitirecektir diye düşünüyorum.

     Birazda Ekonominden bahsedelim. Abidjan şu anda benim yaşadığım şehir. Yaklaşık nüfusu 8 milyon civarında olduğu tahmin ediliyor. Büyük bir kent burası halkın %40 lık kesimi Müslüman %35 gibi Hrıstiyan var kalanı ise yerel dinlere inanıyorlar. Müslümanlarla Hrıstiyanlar arasında 2004 senesinde bir iç savaş yaşanmış bir kaç ölen olmuş sonra bazı sebeblerden dolayı olaylar büyümüş yanlışlıkla Fransız askeri üssüne bomba düşünce Fransızlar biraz ağır tepki vermişler. Sonrasında Biraz kanlı olaylar olmuş bu sert tepkiye karşı yerli vatandaşlar da gördükleri beyazlara biraz sert davranmışlar. Derken onlarda bazı beyazları öldürmüşler. Bunun üzerine Ülkeden büyük bir beyaz göçü yaşanmış. Fransızların büyük bir bölümü bu iç savaşta gitmiş şimdilerde gelmeye çalışıyorlar. Asıl garip olan nedir biliyormusunuz ,bu kanlı olaylar sadece 1 gün sürmüş ,evet yanlış okumadınız sadece ve sadece 1 gün. Ama halkın geleneğinde savaş olmadığı için büyük bir korku hakim halkta askeri güçten ciddi bir korku var. 

     Abidjanda büyük bir liman var. Batı Afrikanın en büyük limanı bu liman dolayısı ile bütün yakın Ülkelerin ticareti bu liman üzerinden yapılıyor bu da Abidjanı cazibe merkezi haline getiriyor.  Ülkede üretim tesisi çok az miktarda olsa da genelde bu üretim tesisleri tarım üzerine kurulu. Sanayii tesisi yok. Üretim bir kaç Alüminyum işletmesi ve ufak bir kaç işletmeden ibaret. Bu yüzden Ülkeye herşey ihraç yolu ile geliyor. Ülkenin genelinde uzun senelerdir burada yerleşik olarak bulunan Lübnan'lılar hakim. Her kademe Lübnanlılar köşeleri tutmuş durumda. Büyük şirketlerin çoğu onların. Ama üretim sektörünün hiç birinde Lübnanlı görmeniz mümkün değil. Üretmeyi sevmiyorlar. Tek amaçları var alıp satmak. Büyük marketlerin tamamı onlara ait.

    Türkiyede üretim yapan bir çok firmanın burada irtibat büroları açarak veya Distirübütörlük yolu ile burada ciddi satışlar yapabileceğine inanıyorum. Türkiyeden gelen malları burada Lübananlıların marketlerinde ve Çin pazarlarında görmek mümkün. Çin pazarlarından bir tanesinin üst katını Dinarsu komple kapatmış durumda her türlü halısını burada pazarlıyor. Türk malları ile ilgili sevindirici bir durum hakim halk arasında Türk Malı dediğiniz zaman kalitelidir mutlaka kanaati hakim bunu iyi kullanmak lazım. Kaliteli malları ucuza getirmek ve halktaki bu inancı kullarak ilerlemek lazım. Çin malları konusunda genel bir kanı var çin malı çok kalitesizdir kanısı. Bir şey bozulduğu zaman "sinua noğmalümo" diyorlar yani çin malı normaldir demek istiyorlar.

   Buraya gelmek isteyen her kese her konuda yardımcı olacağımıda belirterek sorular doğrultusunda gerek özel maillerle gerekse yorum kısmında cevaplarla  devam edilim. Herkese Helalinden bol kazanç diliyorum.

   

3 yorum:

  1. Selamun Aleyküm Ali kardeş,
    Yazılarını büyük keyifle ve dikkatle okuyorum. Allah cc sana bu dünyada ve ahrette güzellikler versin. Bilgilendirmeye devam et usanmadan zira ne zaman nasıl faydası olur belli olmaz. İnşallah ticaret yapmak ve görüşmek nasip olur. Allah'a emanet ol. Cengiz PENOL

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. S.a Ali Bey bende abidjana geldim. Bir yıl daha burda olacağım. numaram 87931663 müsait old zaman tanışmak isterim.

    YanıtlaSil